dinsdag 2 mei 2017

Muurkassen opgeknapt en we laten de vorst nu achter ons....

Als ik naar het weerplaatje kijk van de komende twee weken, ga ik er vanuit dat we geen vorst meer gaan krijgen. In de bekende ijsheiligen (11t/m14 Mei) geloof ik al lang niet meer, dus komende week maar eens het een en ander gaan uitplanten op de tuin.


De aardappels en Dahlias zijn alweer aan't bijtrekken van de vorstschade, de kiwibessen zie ik nog niet herstellen...

In de muurkassen staan de zaailingen al klaar om uitgeplant te worden. Mais, courgette en pompoen doen het goed, de komkommers kiemden wat moeilijker dit jaar en had ik inmiddels opnieuw gezaaid, maar dat bleek niet nodig, geduld was zoals gewoonlijk de oplossing :)

courgette, mais en komkommer

2 soorten pompoen
De tomatenplanten zijn nog nooit zooooooo slecht gegaan als dit jaar, erg vreemd... ze groeien niet meer, lijken zichzelf getopt te hebben en zien er geel of rood en ongezond uit! Ik denk zelfs niet dat ik ze ga uitplanten. Ik heb 13 redelijk prima planten ipv de 24 die ik gepland had. Gister 4 soorten nagezaaid, maar vrees dat het te laat is om nog mooie planten daarvan op te kweken. Dat wordt wat minder tomatensoep in 2017....

kijk nou wat een sneue plantjes.
En dan nog even over mijn muurkassen, de kanaalplaten waren na 3 seizoenen helemaal bros en bruin en gingen scheuren. Via "RoyalWell kassen" heb ik een aantal platen gratis nagestuurd gekregen, wat een service! Kijk eens wat een verschil.....




2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je muurkassen nu weer in orde zijn! Je zaailingen zien er goed uit, maar die arme tomaatjes? Raar toch zulke dingen, mijn tomaatjes zien er beter uit, maar ook veel kleiner als dat ik gewend ben. Ik heb ze nog veilig binnen.
    Altijd lastig wanneer je ze nou naar buiten moet doen, ze staan bij mij niet in de kas. Maar het lijkt nu beter weer te worden, denk dat eind mei alles buiten staat en het meeste gezaaid of geplant is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een service van dat bedrijf! Ziet er weer netjes uit, jammer van je tomaten. Die van mij staan nog binnen, ben een beetje bang om ze naar buiten (in de kas) te doen...

    BeantwoordenVerwijderen